1. Ramon Soer
  2. Organisatie
  3. donderdag 30 augustus 2018
  4.  Abonneer via e-mail
Momenteel loopt het reanimatieteam met de reanimatiekar naar de reanimatieplek.De gebouwen bewegwijzering is op zijn zachts gezegd, niet handig. Men loopt weleens te zoeken waar exact de reanimatieplek is. Hoe gaat dit bij jullie,? Is er een soort van Tom /Tom systeem en/of en app waarbij de reanimatiemelding meteen op de seinen/telefonie komt; er een plaatsbepaling van de reanimatiemelding te zien is,nog mooier de snelste route hiernaartoe.

Clemens.
Reageer
Er is nog geen reactie geplaatst.
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
0
Stemmen
Ongedaan maken
Goedemorgen Clemens,

Dit is ook bij ons herkenbaar. Enige tijd deze oplossing ook bekeken maar helaas door ons niet gevonden. Wij worden dan ook graag op de hoogte gehouden wanneer jullie deze we vinden!

Hoe wij het hebben opgelost:
- Zakkaartjes met een plattegrond
- Bij een oproep communiceren wij met de meldkamer via de portofoon over vertrek, aankomst en bijzonderheden. Via de portofoon kunnen we ook over de locatie communiceren. Vaak is de opmerking: 'in hetzelfde gebouw als de neurologie maar dan op de eerste verdieping' voor ons voldoende zonder delay binnen 5 minuten op locatie te komen. Daarnaast wacht de beveiliging ons op bij de locatie om ons eventueel de juiste kant op te sturen.

Succes met het zoeken van een oplossing!

Groet Anouk & Signe
Radboudumc
Reageer
Er is nog geen reactie geplaatst.
  1. meer dan een maand geleden
  2. Organisatie
  3. # 1
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
0
Stemmen
Ongedaan maken
Goedendag Clemens,

In het Maasstad Ziekenhuis wordt het reanimatieteam opgeroepen via het Ascom systeem. Zonder tussenkomst van Telefonie komt de melding binnen op de pagers van het reanimatieteam. Het tekstbericht zal bestaan uit een ruimtenummer, waar het team wordt verwacht.
Voor de ruimtenummering in het Maasstad Ziekenhuis is de structuur van het gebouw gekozen als uitgangspunt. De verschillende bouwdelen aan de magistrale gang ( Maasstad Passage) hebben een letter gekregen van zuid naar noord. De bouwdelen zelf zijn onderverdeeld in sectoren en genummerd.
Een ruimtenummer is op gebouwd uit:
• Een aanduiding van de verdieping;
• Een aanduiding van het bouwdeel en sector;
• Een verwijzing naar de kamer.

Voorbeeld: ruimtenummer 1 G5 148 (dit is op de afdeling radiologie - CT kamer).
• 1 geeft aan de verdieping;
• G5 geeft aan welk bouwdeel, men weet dan tevens aan welke kant van de Maasstad Passage het zich bevindt;
• 148 is het kamernummer

Hoe kom het reanimatieteam nu naar het opgegeven ruimtenummer?
• De magistrale gang, de Maasstad Passage, is de hoofdweg om overal te komen.
• Vanuit de Maasstad Passage gaat men via de trap of lift naar de opgegeven verdiepingsaanduiding ( het eerste cijfer van het ruimtenummer).
• Op de juiste verdieping volgt men de borden naar de opgegeven bouwdeelaanduiding.
• Aangekomen bij het juiste bouwdeel, is de bouwdeelaanduiding met een 2 of een 3, de kant van het spoor, de bouwdeelaanduiding met een 5 of een 6 is de kant van de MediMall.

Op deze wijze is het voor al de deelnemers direct duidelijk waar naar toe te gaan, men hoeft niet meer aan te leren waar welke afdeling is gehuisvest, wat tevens aan verandering / verhuizing onderhevig is.
Reageer
Er is nog geen reactie geplaatst.
  1. meer dan een maand geleden
  2. Organisatie
  3. # 2
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
0
Stemmen
Ongedaan maken
Dag Clemens,

ook in ZorgSaam Zeeuws-Vlaanderen werken we met ruimtenummers. Daarnaast hebben we aan de reanimatiekar de nodige plattegronden hangen.

Met vriendelijke groeten,

Francis De Smet.
Reageer
Er is nog geen reactie geplaatst.
  1. meer dan een maand geleden
  2. Organisatie
  3. # 3
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
0
Stemmen
Ongedaan maken
Dag Clemens,

In Apeldoorn werken we met Ascomseinen maar wordt de plaats van bestemming aangegeven met routenummers waarbij de melding verloopt via de portier van de 24-uurspost. In de geschiedenis van dit gebouw is namelijk ooit de zogenaamde reanimatieknop (groene knop 3 sec indrukken) gebruikt gaan worden voor assistentie over twee afdelingen. Het reanimatieteam gebruikt de routenummers die ingesteld zijn voor de patiënten. Wij als reanimatiecoördinatoren hebben het nooit voor elkaar kunnen krijgen dat de routenummers ook voor personeel werden ingesteld. Dat betekent bijvoorbeeld dat de route voor radiologie eindigt bij de balie en dat we afhankelijk zijn van menselijke wegwijzers om bij de juiste kamer te komen.
De enige uitzondering is personeelszaken. Deze afdeling ligt ook op een routenummer, maar die leidt via een trap. T.b.v. het reanimatieteam is er een routenummer bijgekomen om via de lift te gaan.
In Zutphen werken de Ascomseinen wel direct zonder tussenkomst van de menselijke factor. Het vergt echter wel een extra cursus "seinlezen" voor de leden van het reanimatieteam daar de codes niet logisch zijn opgebouwd voor de gebruikers. Alleen de technische dienst heeft geen vertaling nodig. Voor de ruimtes die geen VOS hebben, is er nog wel de tussenkomst van de portier om de seinen te activeren.
Reageer
Er is nog geen reactie geplaatst.
  1. 3 weken geleden
  2. Organisatie
  3. # 4
  • Pagina :
  • 1


Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!
Gast
Uw antwoord
Deel locatie

Het delen van uw huidige locatie bij het plaatsen van een nieuwe vraag geeft kijkers de mogelijkheid de locatie waar u bent te zien.

Geografische breedte:
Geografische lengte:

Contact

  • Mark Schelvis

    mschelvi@SpaarneGasthuis.nl

  • Bouke vd Heide

    B.vanderHeide@llz.nl

  • Esther Landman

    e.b.vanderboom@amc.nl

  • Ramón Soer

    SoerR@dz.nl

Nieuwsbrief

Login Form